سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در حریم اهل بیت(ع)

بنام آنکه جان را فکرت آموخت

 



از کجا آمدم و آمدنم بهر چه بود؟،      به کجا می روم آخر ننمایی وطنم

                        ***************

 این قافله عمر عجب می گذرد         دریاب دمی که با طرب  می گذرد


               

 

چقدر کار،چقدر دنبال پول درآوردن،بابا ما که ترا فقط برای پول نمی خواهیم .کمی هم برای ما وقت بزار ،

دیگه از دست کارهات خسته شدیم.

تا حالا شده حرفهائی از نوع حرفها ی بالا بهت گفته باشند ؟! 

راستی!!

چرا برای گذر عمرمان برنامه ای از قبل تعیین شده نداریم ،چرا  زندگی به این گران قیمت را می سپاریم دست زمان ،تا خودش هرجور که دلش خواست مصرفش کنه؟!اصلا!تا حالا شده کمی به زندگی و ارزش حیات خودمان فکر کنیم .

یعنی !  واقعا خداوند این زندگی  و عمر را به ماداده تا بیهوده وبدون هدف خرجش کنیم؟؟؟!!!! (العیاذ بالله)

یک استادی داشتم و دارم که  می گفت:کسی را میشناسد که 80 سال از خدا عمر گرفته و از زندگی خودش هم خیلی راضی است(البته الان در خارج از کشور زندگی میکند)ایشان می فرمود:چند سال قبل اومده بود ایران ،یک  دفتری به من داد .بعدش گفت نگاه کن ببین چطوره؟

این استاد ما می گفت :وقتی دفتر را مطالعه می کردم نزدیک بود دوتا شاخ بزرگ را روی سرم در بیاداحساس کنم .(یک برنامه ریزی دقیق و حساب شده برای 10سال بعد خود)

این استاد متعجب ما می گفت:بهش گفتم که بابا تو الان دیگه بفکر اون دنیا ی خودت باشی نشستی برای 10سال آینده خودت توی این دنیا نقشه کشیدی؟!

خنده ای کرد وگفت:فلانی اولا که مرگ دست خدا ست ثانیا درسته که پیر شدم و باید بفکر قبر وقیامت خودم باشم که هستم .امّا از کجا معلوم که من تا 10 سال آینده زنده نباشم پس باید برای استفاده بهتر از زندگی خودم که دوباره هم گیرم نمیاد یک برنامه ریزی دقیق داشته باشم.

تو رو خداکمی روی جمله آخری این بنده خدا فکر کنیم !کاش همه ما هم مثل ایشان برای خودمان برنامه ای از قبل تعیین شده داشتیم

اصلا کار روزانه و عادی همیشگی خودمان را که معمولا  هم  تمام برنامه ریزی های ما (البته اگر برنامه ای باشه )حول همون محور می چرخه ببوسیم وبزاریم روی طاقچه:!

برای بعد از کار روزانه خود چه فکری کردیم؟!وقتی هم برای رسیدگی به خودمان گذاشتیم؟!خیلی ها بعد از کار روزانه فرصت سوزی می کنند ،یا بلد نیستنداز فرصتها بهر برداریکنند :مثلا کمی تفکّر کنند ،با خدای خویش خلوت کنند ،وگاهی هم با خانواده (گردوخاک اوّل مطلب  رو دوباره بخون)ساعاتی را به تفریح بپردازند!

بزار سخنم را با این جمله زیبا از پیامبر گرامی اسلام(ص) به پایان ببرم که فرمودند:«خردمند باید ساعاتی را برای خود در نظر بگیرد :زمانی برای مناجات با خدا ،زمانی برای محاسبه نفس خویش ،زمانی برای اندیشیدن در نعمت های الهی که به وی داده شده است،و زمانی هم برای بهره بردن از تفریحات حلال ،زیرا که تفریح کمکی است به ساعات دیگر وموجب آرامش و رفع خستگی می شود».



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  سه شنبه 85/12/8ساعت  4:31 عصر  توسط صراط 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    انتقال به مکان جدید
    [عناوین آرشیوشده]